Column Theo Segers: Koningsdag 2024: feest; lintjes

Op 27 april viert onze koning zijn verjaardag. Koning Willem Alexander hoopt dan 57 jaar te worden. Hij viert zijn verjaardag met zijn gezin en familie in Emmen.

Dat betekent niet dat het geen feest is in Molenlanden. De Oranjeverenigingen en anderen hebben in onze dorpen en stad een keur aan activiteiten opgezet en georganiseerd. Voor elk wat wils. Echt een compliment voor de organisatoren en de vele vrijwilligers die dit mogelijk maken. In heel Molenlanden is het zaterdag feest. Van harte nodig ik ook u uit om eraan deel te nemen. Zo zijn we aan elkaar verbonden en is Oranje ons bindmiddel.

Al ben je maximaal koningsgezind of zit je meer in het andere kamp, op deze dag vieren we samen! In heel het dorp of stad is het feest, voor iedereen. Natuurlijk zijn we verschillend en denken we anders, maar we vieren wel samen feest.

Ter gelegenheid van de verjaardag van Zijne Majesteit worden er Koninklijke Onderscheidingen uitgereikt. Voor mij als burgemeester altijd een eer om dat te doen. Misschien is het mooist wel de onverwachte reacties van de gehuldigden en hun familie. Opnieuw - dat kunt u op social media en in de volgende editie van het Kontakt lezen - zijn er inwoners uit Molenlanden die deze eer te beurt vallen. Mensen die zich maximaal belangeloos inzetten voor de samenleving. Hulde! Ik heb er enorm veel respect voor.

En denkt u: ‘Ik weet ook wel iemand die een Koninklijke Onderscheiding verdient!”. Meld het bij de gemeente, daar kunnen we je verder helpen en wellicht staat de persoon die jij in gedachte hebt op 26 april 2025 in het zonnetje.